«Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει»

powered by Agones.gr - livescore

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013

Χαλκιδική: Πήραν μπρος τα συνεργεία στο Μουδανιά- Ποτίδαια


Αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ για το ορφανό χιλιόμετρο.
Στα μέσα Σεπτεμβρίου, μόλις μειωθεί η τουριστική κίνηση στην Κασσάνδρα, τα συνεργεία της Αθωνικής Τεχνικής θα αρχίσουν τις εργασίες διαπλάτυνσης στο κυρίως τμήμα του Μουδανιά – Ποτίδαια, ενώ η αναθέτουσα υπηρεσία, δηλαδή η Εγνατία Οδός Α.Ε., αναμένει την απόφαση του ΣτΕ, ελπίζοντας ότι θα μπορέσουν να προχωρήσουν οι διαδικασίες δημοπράτησης του 1 χλμ., που έχει μείνει εκτός έργου εξαιτίας των...
προσφυγών περιοίκων στα δικαστήρια.
Ο κυκλοφοριακός χάρτης στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, περί τα τέλη 2015, θα αλλάξει εντυπωσιακά και φυσικά προς το καλύτερο, καθώς τότε θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τα 4,2 χλμ. του Μουδανιά- Ποτίδαια, αλλά και το μεγάλο έργο των 17,7 χλμ. στο τμήμα Ποτίδαια- Κασσανδρεία.
«Θέλουμε να ελπίζουμε ότι η απόφαση του ΣτΕ θα είναι τέτοια που θα επιτρέψει τη δημοπράτηση του ενός χιλιομέτρου, στο Μουδανιά- Ποτίδαια, πριν τη γέφυρα της Ποτίδαιας,  ώστε να ολοκληρωθούν τα σημαντικά έργα που βελτιώνουν σημαντικότατα και καθιστούν ασφαλέστερες τις συνθήκες κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της Κασσάνδρας, το πόδι της Χαλκιδικής που κατά τους θερινούς  μήνες σηκώνει τη μεγαλύτερη κίνηση οχημάτων», τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Πάρις Σαββαϊδης.
Βεβαίως, εάν δοθεί το πράσινο φως για την κατασκευή και αυτού του ...ορφανού ενός χλμ. θα πρέπει να βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης του συμπληρωματικού έργου, το κόστος του οποίου υπολογίζεται περί τα 5,5 εκατ. ευρώ. Η διαπλάτυνση του δρόμου και στο τμήμα που έμεινε εκτός της εν εξελίξει εργολαβίας, είναι απολύτως αναγκαία για να μη δημιουργούνται bottle necks στο στενό τμήμα της οδού, πριν τη γέφυρα.
Στη παρούσα φάση τα συνεργεία του εργολάβου εκτελούν χωματουργικές εργασίες στο παράπλευρο δίκτυο και μετά τον κόμβο Σιθωνίας – Μουδανιών όπως και δύο τεχνικά έργα για τη μεταφορά δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 23,3 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε στην Αθωνική Τεχνική που κατέθεσε προσφορά με έκπτωση 33,56%. Έχει χρόνο ολοκλήρωσης 36 μήνες, ακριβώς επειδή η πρόοδος των εργασιών επηρεάζεται από την αυξημένη κίνηση κατά τους θερινούς μήνες.  
Το έργο προβλέπει τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης δίϊχνης οδού σε τετράϊχνη, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας. Επίσης, προβλέπεται η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Μουδανιών και η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Για την ιστορία του πράγματος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το τμήμα Μουδανιά- Ποτίδαια καθυστέρησε για έξι ολόκληρα χρόνια,  αφού το 2006 είχαν εκδηλωθεί οι πρώτες αντιδράσεις από καταστηματάρχες της περιοχής, υπήρξαν κι άλλες καθυστερήσεις για τον ορισμό τιμής μονάδας για τις απαλλοτριώσεις και, η πιο πρόσφατη προσφυγή κατοίκων της περιοχής, στο ΣτΕ, που υποστηρίζουν ότι η διαπλάτυνση θα θίξει χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
της Άννης Καρολίδου
voria.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: